DOKUMENTY

DOKUMENTY

DO KAŻDEGO AKTU NOTARIALNEGO SĄ WYMAGANE:

  • Dane stron – osoby fizyczne – imiona, nazwiska, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, NIP, adres zameldowania i adres do doręczeń, jeśli jest inny od adresu zameldowania; dane te trzeba dostarczyć do Kancelarii wcześniej, natomiast w dniu podpisania aktu notarialnego należy mieć przy sobie ważny dowód osobisty lub paszport,

  • Dane stron – osoby prawne, spółki osobowe lub osoby prowadzące działalność gospodarczą – aktualny odpis z KRS lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, REGON, NIP. Członkowie organów wymienionych podmiotów oraz ich pełnomocnicy podają dane jak osoby fizyczne.

W przypadku działania strony przez pełnomocnika należy przedłożyć oryginał pełnomocnictwa, tj. wypis aktu notarialnego.

Szczegóły dotyczące dokumentów wymaganych do zawarcia aktu notarialnego należy uzgodnić w Kancelarii Notarialnej przed zamierzonym dokonaniem czynności.

Kontakt do Kancelarii:

Tel. 77 418 26 24
Tel. 77 418 76 09

e-mail:
biuro@notariuszurban.pl

Lista spraw i wymagane dokumenty:

1. Dokumenty:

  • odpis zwykły z księgi wieczystej

  • podstawa nabycia, czyli jeden z wymienionych dokumentów:

    • wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny, zniesienia współwłasności lub działu spadku,

    • gdy nabyta w drodze spadku – prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia oraz zaświadczenie Naczelnika właściwego urzędu skarbowego o wywiązaniu się spadkobierców z obowiązku podatkowego,

  • wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o przeznaczeniu gruntu lub zaświadczenie o jego braku lub decyzja o warunkach zabudowy,

  • wypis z rejestru gruntów bądź – w przypadku, gdy działka będzie wydzielana do nowej lub innej księgi wieczystej – wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej,

  • gdy nieruchomość będzie dzielona: ostateczna decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości, wyciąg z wykazu zmian danych ewidencyjnych, wypisz rejestru gruntów i wyrys z mapy ewidencyjnej.

2. Dane:

  • cena sprzedaży lub wartość rynkowa przedmiotu darowizny,

  • nr konta bankowego, na które ma być przelana cena sprzedaży,

  • termin wydania działki.

1. Dokumenty:

  • odpis zwykły z księgi wieczystej,

  • podstawa nabycia, czyli jeden z wymienionych dokumentów: dodatkowo na życzenie kupującego: zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany oraz zaświadczenie, że nie ma zadłużenia w płatności opłat eksploatacyjnych.

    • wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny, zniesienia współwłasności lub działu spadku,

    • gdy nabyta w drodze spadku – prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia oraz zaświadczenie Naczelnika właściwego urzędu skarbowego o wywiązaniu się spadkobierców z obowiązku podatkowego,

2. Dane:

  • cena sprzedaży lub wartość rynkowa przedmiotu darowizny,

  • termin wydania lokalu,

  • nr konta bankowego, na które ma być przelana cena sprzedaży.

1. Dokumenty:

  • zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do lokalu,

  • podstawa nabycia, czyli jeden z wymienionych dokumentów: odpis zwykły z księgi wieczystej, jeżeli została ona założona,

    • wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny, zniesienia współwłasności lub działu spadku,

    • gdy nabyta w drodze spadku – prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia oraz zaświadczenie Naczelnika właściwego urzędu skarbowego o wywiązaniu się spadkobierców z obowiązku podatkowego,

  • dodatkowo na życzenie kupującego: zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany oraz zaświadczenie, że nie ma zadłużenia w płatności opłat eksploatacyjnych.

2. Dane:

  • cena sprzedaży lub wartość rynkowa przedmiotu darowizny,

  • termin wydania lokalu,

  • nr konta bankowego, na które ma być przelana cena sprzedaży.

1. Dokumenty:

  • dowód osobisty osoby sporządzającej testament (testatora),

  • dane osoby powoływanej do spadku (imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL, adres zameldowania),

  • gdy testator chce wskazać konkretną nieruchomość – opis tej nieruchomości (numer księgi wieczystej, miejsce położenia nieruchomości, jej powierzchnia).

1. Dokumenty:

  • dowód osobisty lub paszport mocodawcy oraz jego NIP,

  • dane osobowe pełnomocnika (imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL, adres zameldowania),

  • opis nieruchomości (numer księgi wieczystej, miejsce położenia nieruchomości, jej powierzchnia).

1. Dokumenty:

  • odpis skrócony aktu małżeństwa,

  • dowody osobiste lub paszporty małżonków.

1. Dokumenty:

  • akt zgonu spadkodawcy,

  • testament spadkodawcy, jeżeli został sporządzony (wypis aktu notarialnego testamentu),

  • odpisy skrócone aktów stanu cywilnego spadkobierców: akty urodzenia wszystkich dzieci, akt małżeństwa ,

  • nr PESEL zmarłego ( PESEL wbity na odwrocie aktu zgonu lub zaświadczenie dotyczące numeru PESEL zmarłego) ,

  • dowody osobiste lub paszporty wszystkich spadkobierców.